مدیریت کافه
از صفر تا صد مدیریت کافه
مدیریت کافه فرصتی ایدهآل و پرسود در دنیای کسب و کار برای علاقهمندان به صنعت نوشیدنی محسوب میشود.
طبق گزارشات وال استریت ژورنال، موفقیت در مدیریت کافه به عوامل مختلفی مثل کیفیت محصولات، دکوراسیون کافه و همچنین استراتژیهای بازاریابی وابسته است. همچنین روشهای مدیریتی و بازاریابی نقش بسیار مهمی را در حوزه موفقیت و شکوفایی کافی شاپها ایفا میکنند. از جمله این روشها میتوان به شبکههای اجتماعی ، راهاندازی وب سایت و همچنین برگزاری رویدادهای خلاقانه اشاره کرد. قبل از شروع کسب و کار خود در این زمینه باید بازار را بررسی کنید. نیازهایی از مردم را که میتوانید پاسخ دهید، پیدا کنید.
رازهای مدیریت کافه
-
سرویس دهی به مشتریان
سرویس دهی به مشتریان
یکی از مهمترین عواملی که میتواند در مدیریت کافه اهمیت بسیاری داشته باشد، رفتار کارکنان با مشتریان است. کارکنان مفید و مودب کافی شاپ به مشتریان احساس خوشآیند میدهند و از آنجایی که برخی از مشتریان اطلاعات دقیقی از انواع نوشیدنیهای سرد و گرم ندارند، میتوانند یک راهنمای خوب در این زمینه باشند. بهطور کلی تجربه مشتری از دو عامل کیفیت نوشیدنیها و برخورد پرسنل تشکیل میشود. در مدیریت کافه این دو باید متناسب باشند. اگر نوشیدنی عالی ارائه میدهید ولی رفتار کارکنان مناسب نباشد، مشتریان از عباراتی نظیر “نوشیدنی حرفهای و پرسنل آماتور” استفاده میکنند.
-
دیزاین داخلی
دیزاین داخلی کافه
دیزاین چشمنواز داشته باشید. بعضی از کافی شاپها با دقت به دکوراسیون و طراحی داخلیشان گرفته تا منو و موسیقی در حال پخش مکانی دلنشین را برای مطالعه و یا داشتن یک دورهمی کاری فراهم میکنند که تمامی این موارد نقش بسیار مهمی در مدیریت کافه دارد. تعجب آور نیست که صاحبان کافی شاپ به دنبال ایده های طراحی کافی شاپ به صورتی که برای مشتریان دلنشین و جذاب باشد، هستند.
رنگها و عناصر تزئینی که تصویر ذهنی مشتری از کافه را تقویت میکنند، در نظر بگیرید. دیوارهای داخلی و خارجی کافی شاپ خود را در سایه های قهوه رنگ کنید. نقاشی هایی با الهام از قهوه انجام دهید. فنجان قهوه، کیسه ی قهوه و دستگاه قهوه ساز، ایده های خوبی برای طراحی کافی شاپ میدهند. علاوه بر نقاشی، ممکن است بخواهید کافه را با اقلام واقعی مرتبط با قهوه مثل مجموعه ای از فنجان های قهوه تزئین کنید.
-
رقابت با دیگر کافه داران
مدیریت کافه
داشتن مزیتهای رقابتی برای مدیریت موفق کافی شاپ بسیار مهم است.
درست مانند دیگر کسب و کارها، در کار شما نیز یک محصول تولید می گردد یا خط تولید آن (در این حوزه برای مثال تولید دونات یا قهوه) وجود دارد. محصول شما هرچه که باشد، شما باید تصمیم بگیرید که چه مواردی هستند که می توانید خاصتر و بهتر به مشتریان خود ارائه دهید.
توجه به مزیت های رقابتی برای رسیدن به موفقیت در بازار عمومی به شما کمک خواهد نمود. توصیه میکنیم بر تجربه مشتریان از قهوه و نوشیدنیهایی که در کافهتان سرو می کنید، بیشتر متمرکز شوید.
تقریبا تمامی کافههایی که بر تجربیات و یا خواسته های مشتریان خود تمرکز ننموده اند، در کسب و کار خود شکست خورده اند.
-
راه اندازی وب سایت و فعالیت در شبکه های اجتماعی
راه اندازی وب سایت و فعالیت در شبکه های اجتماعی
یکی از بهترین روش هایی که انگیزه بیشتری به مدیران کافهها در شروع فعالیت میدهد، راهاندازی وب سایت و فعالیت گسترده در شبکههای اجتماعی است. میتوانید طرح کلی خود را با یک طراح وب سایت در میان گذاشته و از او برای طراحی وب سایت حرفه ای مشاوره بگیرید. برای شروع کار خود بصورت آنلاین نیاز به نام دارید که از آن برای نام دامین استفاده شود.
همچنین فعالیت در شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام برای معرفی و توسعه کافه بسیار مفید است.