آدرس : تهران، فلکه دوم صادقیه، خیابان آزادگان،جنب برج هواپیمایی ماهان، پلاک ۳

09121026076

تماس با ما

ترفند افزایش فروش سوپرمارکت

روش های جذب مشتری

چطور می توان تعداد مشتریان را افزایش داد؟
برای این که بتوانید مشتری های تان را افزایش دهید؛ روی دو راهکار باید برنامه ریزی کرده و اجرا نمایید.
نکته اول: زیاد دیده شوید.
نکته دوم: خوب دیده شوید

زیاد دیده شوید

برای این که شما بتوانید مشتری حد اکثری جذب نمایید؛ باید در محله خود تان بسیار زیاد دیده شوید.

برای دیده شدن اولا نیاز هست،  موقعیت شهری که سوپر مارکت شما در آن جا قرار دارد؛ از نظر مردم عامه شهر و محله خود دارای شرایط خوبی باشد.

مثلا دور میدان اصلی محله خود سوپر مارکت داشته باشید.
در خیابانی مغازه تأسیس کنید که رفت و آمد به آن جا بیشتر از مناطق دیگر است.
در کوچه بنبست و شش متری سوپر مارکت نزنید.
جایی سوپر مارکت تأسیس کنید که رهگذران عادی  بتوانند شما را ببینند.
تبلیغات محیطی داشته باشید.
بنر بزنید و در محله خود تان بیلبرد بگیرید.
تراکت پخش کنید و از ابزار هایی کمک بگیرید که بتوانید مشتری بیشتری جذب نمایید.

باعث شوید رقبای تان مشتری های شان را از دست بدهند.
سعی کنید همه نیاز های مشتری تان را تأمین نمایید
به طور مثال: اگر مشتری پفک نمکی می خواهد؛ از همه برند ها داشته باشید.
برای این که مشتری بتواند هر چه دوست دارد از شما بخرد.

خوب دیده شوید و قابل اعتماد باشید.

یکی از ملزومات خوب دیده شدن داشتن سردر زیبا و شکیل است.
از اجناس خوب و با کیفیت استفاده نمایید.
راهکار هایی ایجاد کنید تا بتوانید کالای خود را درب منزل تحویل دهید.
بسیاری از مشتری ها واقعا حوصله مراجعه به سوپر مارکت ها را ندارند.
آن ها دوست دارند با یک تلفن تماس بگیرند و کالای مورد نیاز شان را درب منزل  تحویل بگیرند

این ها راه کار های جذب مشتری هستند که می تواند در سود و فروش شما تأثیر بگذارد.

چه کنیم که مشتریان زیاد خرید کنند؟

خیلی از مشتری هایی که وارد سوپر مارکت ها می شوند؛ واقعا نمی دانند چه می خواهند بخرند.
بنا بر این باید دسته بندی محصولات تان را به گونه ای بچینید که اجناس همپوشان در یک قفسه و یا در کنار هم قرار بگیرند.
مثلا مشتری سفره یکبار مصرف می خواهد.
اما کیسه فریزر، کیسه زباله، و … می خرد.
اگر شما این ها را در یک قفسه کنار هم قرار دهید؛ مشتری آن ها را می بیند.
حتی اگر هم احساس نیاز نداشته باشد؛ برایش ایجاد می شود.
مثلا انواع کنسرو ها یا انواع نوشیدنی ها را کنار هم قرار دهید تا مشتری به راحتی بتواند آن ها را پیدا کند.
بیایید برای مشتری های همیشگی و مشتری هایی که زیاد خرید می کنند شرایطی تخفیف ایجاد کنید.
یعنی از یک عددی که بالاتر رفت؛ به مشتری های تان تخفیف دهید.
مثلا برای مشتریان اشتیاق ایجاد کنید که هر وقت برای خرید می آیند صد هزار تومان خرید کنند تا پنج هزار تومان یا ده هزار تومان تخفیف بگیرند.
کالا هایی برای اشانتیون کنار کالا های خود قرار دهید و به آن ها پیشنهاد دهید.
یا بگویید فلان کالا را به کسانی که صد هزار تومان خرید کردند؛ ده هزار تومان می فروشم.
در واقع شما روی کالای اشانتیون سودی نمی برید؛ اما از طریق اجناس دیگر سود خوبی کردید و باعث شدید  عدد خرید مشتری بیشتر شود.
روی وفادار سازی مشتری نسبت به خود سخت متمرکز شوید.
امروزه در ایران از crm زیاد استفاده می شود.
ما با  crmفقط پیامک تولد یا یک پیامک مناسبتی ارسال می کنیم.
اما اگر شما با مشتری های تان دوست شوید و بتوانید اطلاعاتی مثل تاریخ تولد و … را از آن ها بگیرید؛ می توانید در مناسبت های خاص برای مشتری و خانواده اش کادو بفرستید.
این هدیه می تواند یک کادوی ارزان قیمت باشد و می شود جنس و تبلیغ شما نباشد.

این ها باعث می شود که مشتری نسبت به شما وفادار بماند و از جای دیگر خرید نکند.

امروزه مغازه دارانی هستند که  مشتریان سی ساله و ثابت دارند  و به راحتی از طریق آن ها پول های خوبی در می آورند.

راه های افزایش درآمد

به نظر شما آیا می شود یک سوپر مارکت ماهی پنجاه تا صد میلیون درآمد داشته باشد؟
تصور چنین اعداد و ارقامی برای سوپر مارکت ها غیر واقعی است.
چطور می توان کاری کرد که یک سوپر مارکت به اعداد خیلی بالا در ماه دست یابد؟
راهکاری وجود ندارد؛ مگر این که شما سیستم تان را گسترده تر نمایید.
بیایید هایپر مارکت تأسیس کنید.
اما آیا باز هم تصور چنین اعدادی غیر ممکن است؟
شما قطعا افق کوروش را می شناسید.
افق کوروش از همان ابتدا در سایر شهر ها شعب مختلف تأسیس نکرد.
نه فروش زیادی داشت و نه تبلیغاتش گسترده بود.
افق کوروش قبل از این که فروشگاه هایش را تأسیس کند؛ برند سازی و خودش را مطرح نمود.
صاحب این فروشگاه مردم را نسبت به افق کوروش و کاری که می خواهد انجام دهد متمایل کرد
سپس نمایندگی پذیرفت و کسانی را که می خواستند هایپر مارکت تأسیس کنند به سمت خود کشاند.
از همان ابتدای کار اجناس را از شرکت های تولید کننده امانی دریافت می کرد و پولی هم نمی پرداخت.
این فروشگاه بعد از فروش با شرکت ها تصفیه می کند.
اگر توجه کرده باشید یک انسان چنین سرمایه عظیمی ندارد که بتواند در سراسر کشور شعبه تأسیس کند.

نویسنده مقاله: aiwaweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلم ها

سبد خرید شما

سبد خرید شما خالی است.

X