آدرس : تهران، فلکه دوم صادقیه، خیابان آزادگان،جنب برج هواپیمایی ماهان، پلاک ۳

09121026076

تماس با ما

چگونه در مدیریت سوپرمارکت موفق باشیم؟

موجودی‌ها را به دقت مدیریت کنید

شاید پیچیده‌ترین جنبه مدیریت سوپرمارکت بحث کنترل و مدیریت موجودی‌ها باشد. اگر دقت کافی نداشته باشید، این بخش، جایی است که احتمال هدر رفتن پول در آن زیاد است. باقی ماندن محصولی که نتوانسته‌اید آن را به فروش برسانید و یا فاسد شدن آن قبل از فروش، باعث هدر رفتن پول می‌شود. با این حال، از طرفی هم نباید به دنبال این باشید که محصولی را بسیار کم سفارش داده و با زود تمام شدن آن به عنوان فروشگاهی که همیشه کمبود اجناس دارد، شناخته شوید. به دقت، میزان موجودی خود را پیگیری و میزان فروش خود را کنترل کنید. از نرم‌افزارها برای سازمان‌دهی اطلاعات و شناسایی روند فروش استفاده کنید، تا همیشه آنچه را که نیاز دارید، قبلاً تهیه کرده باشید. توصیه می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با مباحث مطرح در مدیریت موجودی سوپرمارکت مقالات مدیریت موجودی در سوپرمارکت و استراتژی کنترل موجودی کالاهای فاسد شدنی را نیز مطالعه کنید.

با تبلیغات مشتری‌ها را به فروشگاه خود جذب کنید

فروشگاه‌های مواد غذایی موفق، از تبلیغات نیز استفاده می‌کنند. آن‌ها با استفاده از تبلیغاتی مانند “فروش ویژه فقط در این هفته!” و یا کوپن‌ها، مشتری‌ها را به سمت خود جذب می‌کنند.

قرار دادن کالاهای فصلی در میان محصولات فروش ویژه فروشگاه می‌تواند جمعیت بیشتری را به سمت فروشگاه جذب کند، برای مثال انواع بستنی، شربت و آبمیوه در تابستان می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با مباحث مطرح در فروش کالای فصلی مقاله اهمیت برنامه ریزی فروش فصلی را نیز مطالعه کنید.

با تأمین‌کنندگان قبل از زمان اتمام موجودی در تماس باشید، تا فروشگاه دچار کمبود کالا نشود. برای هر نوع تبلیغاتی که استفاده می‌کنید، باید پول ازدست‌رفته در مقابل تخفیف کالاها را نسبت به تعداد مشتری‌های جذب‌شده، سنجش و بررسی کنید.

موجودی‌ها را به دقت مدیریت کنید

شاید پیچیده‌ترین جنبه مدیریت سوپرمارکت بحث کنترل و مدیریت موجودی‌ها باشد. اگر دقت کافی نداشته باشید، این بخش، جایی است که احتمال هدر رفتن پول در آن زیاد است. باقی ماندن محصولی که نتوانسته‌اید آن را به فروش برسانید و یا فاسد شدن آن قبل از فروش، باعث هدر رفتن پول می‌شود. با این حال، از طرفی هم نباید به دنبال این باشید که محصولی را بسیار کم سفارش داده و با زود تمام شدن آن به عنوان فروشگاهی که همیشه کمبود اجناس دارد، شناخته شوید. به دقت، میزان موجودی خود را پیگیری و میزان فروش خود را کنترل کنید. از نرم‌افزارها برای سازمان‌دهی اطلاعات و شناسایی روند فروش استفاده کنید، تا همیشه آنچه را که نیاز دارید، قبلاً تهیه کرده باشید. توصیه می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با مباحث مطرح در مدیریت موجودی سوپرمارکت مقالات مدیریت موجودی در سوپرمارکت و استراتژی کنترل موجودی کالاهای فاسد شدنی را نیز مطالعه کنید.

با تبلیغات مشتری‌ها را به فروشگاه خود جذب کنید

فروشگاه‌های مواد غذایی موفق، از تبلیغات نیز استفاده می‌کنند. آن‌ها با استفاده از تبلیغاتی مانند “فروش ویژه فقط در این هفته!” و یا کوپن‌ها، مشتری‌ها را به سمت خود جذب می‌کنند.

قرار دادن کالاهای فصلی در میان محصولات فروش ویژه فروشگاه می‌تواند جمعیت بیشتری را به سمت فروشگاه جذب کند، برای مثال انواع بستنی، شربت و آبمیوه در تابستان می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با مباحث مطرح در فروش کالای فصلی مقاله اهمیت برنامه ریزی فروش فصلی را نیز مطالعه کنید.

با تأمین‌کنندگان قبل از زمان اتمام موجودی در تماس باشید، تا فروشگاه دچار کمبود کالا نشود. برای هر نوع تبلیغاتی که استفاده می‌کنید، باید پول ازدست‌رفته در مقابل تخفیف کالاها را نسبت به تعداد مشتری‌های جذب‌شده، سنجش و بررسی کنید.

نویسنده مقاله: aiwaweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلم ها

سبد خرید شما

سبد خرید شما خالی است.

X