هویت برند(1)

تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۵/۰۱

هویت برند

هویت برند یا Brand Identity تعریفی است در علم برندسازی که به فرآیند معنا دار شدن یک برند می‌پردازند. هویت برند شما آن چیزی است که مردم پس از شنیدن آن به‌فکر می‌افتند. هویت برند علاوه بر اینکه مربوط به کیفیت خدمات و نوع بازاریابی شما باشد، در ابتدا شاخصه‌هایی دارد که اول می‌خواهیم آنها را مورد بررسی قرار دهیم.

یک برند باید در انتخاب نام و طرح تجاری خود نکاتی را رعایت کند تا حداقل در اولین برخود را مشتری و یا مردم عادی قابل درک باشد. المان‌های هویت برند که امروزه در علم بازاریابی شناخته شده‌اند عبارتند از: نام و آوای برند، رنگ سازمانی، لوگو و شعار. شما در اولین قدم‌های انتخاب نام برند باید به آوای کلمه توجه کنید. کلمه پیشنهادی شما اگر آوای درستی نداشته باشد و یا به‌سختی تلفظ شود، کار را برای برندسازی سخت‌ می‌کند. برند شما همچنین باید یک لوگو جذاب داشته باشد که مردم از دیدن آن احساس خوبی داشته باشند. در این موارد شرکت‌های بزرگ از روانشناسان و مختصصین امور روانشناسی رنگ نیز برای انتخاب طرح لوگو کمک می‌گیرند اما برای شروع حداقل باید با اصول اولیه تایپوگرافی، طراحی شکل و اجسام و همچنین ترکیب درست رنگ‌ها آشنا باشید. مورد بعدی که در هویت برند شما تاثیر گذار است، رنگ غالب برند شماست. حتما دلیل نیست که از یک رنگی که در لوگو استفاده کرده‌اید باید در تمامی خدمات خود (محصولات، تبلیغات، ویدیوها، وب‌سایت و) استفاده کنید، اما باید یک رنگ سازمانی داشته باشید. هر شرکت و کسب و کار بزرگی برای خود یک رنگ واحد و مشخص دارد. برای مثال با شنیدن نام کوکاکولا رنگ قرمز، و شنیدن نام پپسی رنگ آبی است که در نزد مخاطب تداعی می‌شود. همچینن شعارهای هر برند هم می‌تواند بر روی هویت برند تاثیر بگذارد.

منبع:

https://furbodm.com/what-is-brand-and-branding/

 


مشتریان
پشتیبانی 24 ساعته
امکان پرداخت در محل
ارسال سریع
ضمانت اصالت کالا