معرفی چند فروشگاه اینترنتی برتر ایران

تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۰۳

معرفی چند فروشگاه اینترنتی برتر ایران در سال 98
خب دراین قسمت نوبت به معرفی بهترین فروشگاه های اینترنتی می رسد. فروشگاه های برتر اینترنتی  
براساس رتبه الکسا، میزان ترافیک، تعداد مشتریان و دیگر معیارهایی که مشخص شده است معرفی می شوند.
همینطور مزایا و معایبی که هر کدام از آن ها دارند را عنوان می کنم تا نسبت به هر فروشگاه اینترنتی شناخت بهتری 
پیدا کنید. البته این یک مقایسه و بررسی تخصصی نیست  صرفا معرفی  فروشگاه اینترنتی برتر ایران بر اساس جایگاهی
 که دارندعبارت اند از:

 

فروشگاه اینترنتی دیجی کالا

                         

 


دیجی کالا در بین فروشگاه اینترنتی های ایران شماره یک است. فروشگاه اینترنتی دیجی کالا با رتبه الکسای سه
در ایران بعد از آپارات پربازدید ترین سایت ایران است. دیجی کالا با بیش از ده سال قدمت قدیمی ترین فروشگاه 
اینترنتی ایران است که بر خلاف دیگر فروشگاه های اینترنتی ایرانی از همان ابتدا با هدف مشخصی توسط برادران 
محمدی راه اندازی شده است.
هدف اصلی فروشگاه اینترنتی دیجی کالا در ابتدا فقط فروش محصولات دیجیتال بود اما امروزه در دیجی کالا همه
 جور کالا از جمله محصولات آرایشی و بهداشتی، لوازم تحریر، مواد غذایی و خودرو نیز پیدا می شود. به گفته مدیران 
دیجیکالا هدف بعدی دیجی کالا فروش کالا به دیگر کشورهای خاورمیانه است.
از نقات قوت فروشگاه اینترنتی دیجی کالا بازاریابی محتوایی اش و نقد و بررسی های تخصصی محصولاتی که می فروشد می باشد. ابتدای کار هم دیجی کالا یک سایت نقد و بررسی کالا بود و خبری از فروش اینترنتی محصولات نبود! دیجی کالا به مردم کمک می کند تا ابتدا از کالای مورد نظر خود شناخت کافی را پیدا کنند و سپس تصمیم درست خود را برای خرید بهترین نوع آن بگیرند.

از دیگر مزیت های دیجی کالا سرعت بسیار بالای بارگذاری صفحاتش است. با دسته بندی و جست و جوی حرفه 
ای تعبیه شده در فروشگاه اینترنتی دیجی کالا کاربران به راحتی و به سرعت می توانند به محصول مورد نظر خود
 دسترسی پیدا کنند.
دیجی کالا یکی از قوی ترین کسب و کارهای آنلاین در ایران از نظر سرمایه است که تقریبا هیچ جایی پیدا نمیشه 
که نام دیجی کالا آن جا نباشد. از وب سایت های اینترنتی گرفته تا اپلیکیشن های موبایلی همه با دیجی کالا همکاری 
می کنند. به تازگی هم که سیستم همکاری در فروش خود را راه اندازی کرده است و کسب و کارهای زیادی را حاضر 
به همکاری با خود کرده است. بسیاری از صاحبان سایت های بزرگ برای کسب درآمد بیشتر با سیستم فروش واسطه 
ای دیجی کالا کار می کنند.
دیجی کالا دارای یک تیم خلاق و حرفه ای است که روز به روز روش های جدید و تازه را در دیجیتال مارکتینگ 
ازشان می بینیم. خصوصا در همکاری خلاقانه با استارت آپ های دیگر، طراحی مسابقات نویسندگی، پیشنهاد های 
، تخفیف های روزانه و مناسبتی، های جذاب داخل فروشگاه، طراحی ایمیل های تبلیغاتی جذاب، کمپین های تبلیغاتی 
دیجی کالا مزیت ها و ویژگی های فوق العاده ای دارد که اگر بخواهیم به همه آن ها اشاره کنیم و هر کدام از آن 
اینکه چرا دیجی کالا به این موفقیت رسیده است پیشنهاد می کنم مقاله “چرا دیجی کالا بهترین فروشگاه اینترنتی 
ایران است؟” را حتما بخوانید.
مزیت های فروشگاه اینترنتی دیجی کالا:
طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری حرفه ای
جست و جوی هوشمندانه و سریع در سایت
عضویت سریع و بی دردسر هنگام سفارش محصول
ارائه تخفیف ها و پیشنهادهای ویژه روزانه
پیدا کردن سریع محصولات تخفیف دار
پیشنهاد خرید محصولات مرتبط
تضمین بهترین قیمت و کیفیت کالا
نمودار تغییر قیمت محصولات در ماه های گذشته
گارانتی مرجوعی و بازگشت وجه تا 7 روز
امکان مطلع شدن از موجود شدن محصولات
نمایش محصولات قبلا دیده شده برای مشتریان
نمایش سه بعدی برخی از محصولات دیجیتال
بررسی و مقایسه تخصصی کالاهای دیجیتال
بازاریابی محتوای قوی در بخش دیجی مگ
معرفی محصولات جدید در بخش TV
دارای اپلیکیشن موبایلی برای اندروید و آیفون
راه اندازی بخش همکاری در فروش
 
معایب فروشگاه اینترنتی دیجی کالا:
بالا بودن قیمت بعضی از کالاهای موجود
تخفیف های غیر واقعی روی برخی از محصولات
کاهش سرعت تحویل کالا به مشتریان
بی تفاوتی نسبت به مشتریانی که سفارش کمتری دارند
عدم پاسخگویی و پیگیری ضعیف مرجوعی ها
عدم تحویل سفارش به مشتری در داخل ساختمان
افزایش ناموجود بودن محصولات
عدم نمایش صحیح سایت در موبایل و تبلت (مشکل در ریسپانسیو بودن

فروشگاه اینترنتی بامیلو

 

               

 


فروشگاه اینترنتی بامیلو هم در رنکینگ بهترین فروشگاه های اینترنتی بعد از دیجی کالا قرار دارد. فروشگاه اینترنتی 
بامیلو بیشتر شبیه به یک بازارچه اینترنتی است. چون یک مارکت پلیس است که فروشندگان زیادی در آن فعالیت 
می کنند و در بسیاری از مواقع قبل از سفارش محصول باید از موجود بودن آن توسط فروشنده مطلع شد.
بامیلو در سال 2014 با حمایت و سرمایه گذاری شرکت راکت اینترنت راه اندازی شد. یعنی صاحب اصلی فروشگاه 
اینترنتی بامیلو یک خارجی بود.
شرکت راکت حامی استارتاپ های زیادی در ایران از جمله اسنپ و زودفود بوده است. کار اصلی این شرکت سرمایه 
گذاری روی ایده های پولساز در ایران است. این شرکت استارت آپ هایی که در سیلیکون ولی موفق بوده اند را در 
کشورهای دیگر از جمله ایران با سرمایه گذاری خود راه اندازی می کند.
بعد از دیده شدن و به موفقیت رسیدن بامیلو در ایران سهام این شرکت به ایرانی ها واگذار شد. بامیلو الان یکی از 
فروشگاه اینترنتی های برتر ایران بعد از دیجی کالا است.
کمک گرفتن فروشگاه اینترنتی بامیلو از سایت “چطور” و سایت “یکتا نت” که برای خود برو بچه های بامیلو است
 به بیشتر دیده شدن و جذب بیشتر مشتریان اش کمک بسیاری کرده است. اگر توجه کرده باشید از همان ابتدای 
شروع فعالیت سایت “چطور” تا به همین حالا لندینگ پیج فروشگاه اینترنتی بامیلو وجود دارد و در تمام صفحاتش پیشنهاد ویژه ای را به کاربران می دهد.
البته موفقیت سایت بامیلو فقط محدود به این نیست! مشارکت با دیگر استارت آپ ها و ارائه کدهای تخفیف ویژه 
باعث شده مردم به سمت بامیلو هم برای خریدهای اینترنتی خود بیایند..
بامیلو اولین فروشگاه اینترنتی در ایران است که کمپین حراجمعه را راه اندازی کرد. بلک فرایدی یا همان جمعه سیاه 
برای اولین بار توسط بامیلو در ایران راه اندازی شد که با استقبال خوبی از طرف مردم مواجه شد.
البته در آخرین حراجمعه ای که برگذار شد اعتماد خیلی از مردم از بامیلو و دیجی کالا سلب شد. چون حراج غیر 
واقعی با تخفیف های الکی روی محصولات گذاشته شده بود و برخی از محصولات فیک و تقلبی با قیمت محصولات
 اصل ارائه شده بود. خیلی از مردم از این قضیه با خبر شدند که بازخوردهای خوبی در پی نداشت.
یکی از مزیت های فروشگاه اینترنتی بامیلو ارائه تخفیف های روز و لحظه ای روی کالاهای موجود است. این تخفیف 
های هفتگی و به صورت دوره ای روی دسته خاصی از محصولات ارائه می شود. همین موضوع باعث شده مشتریان 
زیادی برای خرید محصولات شان از بامیلو، تشویق شوند. در واقع با این کار بامیلو توانسته مشتریان وفادار خود را 
زیاد کند.
یکی دیگر از مزیت های فروشگاه اینترنتی بامیلو استفاده از ایمیل مارکتینگ است. بامیلو ثابت کرده که ایمیل مارکتینگ 
هنوز نمرده است و هنوز هم کاربردهای خود را دارد. ارائه پیشنهاد های ویژه در ایمیل های ارسالی از نقاط قوت ایمیل 
مارکتینگ بامیلو است. البته نواقصی هم در ایمیل مارکتینگ بامیلو مشاهده می شود که در قسمت معایب عنوان 
می کنم.

مزیت های فروشگاه اینترنتی بامیلو:
ثبت نام سریع هنگام سفارش محصول
رابط کاربری زیبا و منحصر به فرد
تجربه کاربری حرفه ای
CTA های جذاب در صفحه اول برای هر دسته از محصلات
ارائه تخفیف های ویژه روی گروهی از محصولات
جست و جوی سریع در سایت
جست و جو بر اساس فیلتر گذاری دلخواه
امکان خرید محصولات از فروشنده های مختلف
ارسال رایگان سفارش در بازه های زمانی مشخص
ارسال رایگان تمام سفارش های بالای 50 هزار تومان
نمایش محصولات جدید اضافه شده در فروشگاه
پشتیبانی حرفه ای و به موقع هنگام خرید محصولات
داشتن اپلیکیشن موبایلی برای اندروید و IOS
مشخص کردن زمان دقیق تحویل سفارش قبل از سفارش مشتری
امکان خرید عمده بعضی از محصولات

 

معایب فروشگاه اینترنتی بامیلو:
عدم توجه به جنسیت مشتری در ارائه پیشنهادهای ویژه
هوش مصنوعی ضعیف در ارائه پیشنهادهای ویژه در صفحه اول سایت
عدم توجه به پرسونای مخاطب در ایمیل مارکتینگ
عدم ارسال به موقع سفارشات مشتری
ناموجود بودن بسیاری از محصولات فروشگاه
لغو سفارش ثبت شده مشتری توسط فروشنده در صورت ناموجود بودن محصول
عدم خلاقیت در بازاریابی اینترنتی و تبلیغات
بی تفاوتی نسبت به مشتریان وفادار
عدم پیگیری محصولات مرجوعی
عدم پاسخگویی پشتیبان های تلفنی

فروشگاه اینترنتی دیجی استایل

 

               


فروشگاه اینترنتی دیجی استایل اولین فروشگاه اینترنتی لباس و پوشاک در ایران است که به صورت کاملا حرفه ای
 فعالیت خود را آغاز کرده است. دیجی استایل زیر مجموعه دیجی کالا است. از آنجایی که دیجی کالا توانسته بهترین
 فروشگاه اینترنتی ایران شود از این فرصت برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی دیگر در زمینه فروشگاه اینترنتی 
لباس و اکسسوری استفاده کرده است. به همین دلیل دیجی استایل از طریق قدرتی که دیجی کالا دارد توانسته 
به خوبی و خیلی سریع دیده شود..
اما این تنها دلیل موفقیت و دیده شدن دیجی استایل نیست! بلکه مهمترین ویژگی فروشگاه اینترنتی دیجی استایل 
ارائه محصولات اورجینال با ضمانت بهترین کیفیت برای اولین بار در ایران است. به طور کلی محصولاتی که در فروشگاه 
اینترنتی دیجی استایل مشاهده می کنید اعم از عینک دودی، اکسسوری تا کیف و کفش و کت و شلوار از بهترین 
برندهای دنیا می باشد و ضمانت اصل بودن کالا را دارند.

از این گذشته بهترین مزیت فروشگاه اینترنتی دیجی استایل پشتیبانی از پرو و بازگشت کالا در صورت عدم رضایت 
است. این به این معنی است که اگر از دیجی استایل مثلا کتونی سفارش دادید و بعد از تحویل گرفتن آن متوجه 
شدید که سایز آن به شما نمی خورد می توانید آن را پس بفرستید. برای اولین بار در ایران توسط فروشگاه اینترنتی 
دیجی استایل این فرهنگ در بین مردم رواج داده شده است که هر کسی با خیال راحت بتواند خرید اینترنتی لباس 
داشته باشد.
از دیگر نقاط قوت فروشگاه اینترنتی دیجی استایل برندسازی قوی توسط پلتفرم های تبلیغات کلیکی، شبکه های
 اجتماعی و هینطور استفاده از خود دیجی کالا است. به همین دلیل با بررسی های انجام شده به این نتیجه رسیدیم 
که ترافیک بازگشتی و مستقیم دیجی استایل حاکی از این است که برندسازی برای آن به خوبی انجام شده است
با وجود فروشگاه اینترنتی دیجی استایل مردم با خیال راحت محصولات اورجینال خود را سفارش می دهند و گول
 بعضی از نمایندگی هایی که محصولات فیک عرضه می کنند را نمی خورند.

مزایای فروشگاه اینترنتی دیجی استایل
رابط کاربری ساده و به دور از شلوغی
ثبت نام سریع با اکانت گوگل هنگام ثبت سفارش
سرعت بالا در پیدا کردن محصول مورد نظر
جست و جو بر اساس برندها
ارائه مشخصات دقیق کالا
ارائه محصولات مرتبط به انتخاب مشتری
ارائه محصولات اورجینال با بهترین کیفیت
نماینده رسمی بسیاری برندهای مطرح دنیا
درج تصاویر محصول از زوایای مختلف
ارسال رایگان سفارش های بالای 100 هزار تومان در تهران
گارانتی بازگشت کالا تا 7 روز
مشخص کردن شرایط بازگرداندن کالا
مشخص بودن زمان تست و پرو برای مشتری
تحویل فوری و ارزان سفارش مشتریان
پشتیبانی حرفه ای مشتریان
دارای اپلیکیشن موبایلی برای راحتی کاربران
 

معایب فروشگاه اینترنتی دیجی استایل
ساده بودن بیش از حد صفحه اول فروشگاه
عدم ارائه تخفیف های ویژه مانند دیجی کالا
گران بودن بیش از حد بسیاری از محصولات ارائه شده
عدم نمایش صحیح سایت در موبایل و تبلت
عدم دسته بندی صحیح بعضی از محصولات
نداشتن سیستم وفادار سازی مشتری
اهمیت ندادن به مشتریان خاص
سخت گیری در بازپس گیری سفارش مشتری


فروشگاه اینترنتی مدیسه

 

                    


فروشگاه اینترنتی مدیسه هم یکی از بهترین فروشگاه اینترنتی های ایران با رتبه 55 الکسای ایران است. همانطور
 که مشخص است فروشگاه اینترنتی مدیسه هم یک فروشگاه اینترنتی لباس است و به صورت تخصصی روی فروش
و همینطور بچه گانه توانسته یکی از بهترین فروشگاه اینترنتی های پوشاک در ایران باشد.
فروشگاه اینترنتی مدیسه با ارائه محصولات با کیفیت و با قیمت مناسب از برندهای مطرح دنیا توانسته نیاز قشر جوان
 را به خوبی برطرف کند. همینطور گارانتی تست و پرو لباس توسط مشتری از مزیت هایی است که هر فروشگاه اینترنتی
 در ایران ندارد.
در فروشگاه اینترنتی مدیسه به طور کلی طیف وسیعی از محصولات شامل کیف، کفش، پیراهن،‌ مانتو، لباس مجلسی،
 شال، روسری، پالتو، شلوار، عینک آفتابی، بلوز، دامن، تونیک، شومیز، لباس و کفش ورزشی، اکسسوری ورزشی، 
اسکوتر، تیشرت، پیراهن، شلوار، کت، کمربند، کلاه، دستکش، کفش، کیف، بارانی، پالتو،‌ کاپشن و … پیدا می شود
همچنین به تازگی محصولاتی از قبیل تنقلات مثل انواع قهوه و نوشیدنی و لوازم جانبی الکترونیک مثل هدفون و 
لوازم خانه و آشپزخانه هم ارائه می دهد.

فروشگاه اینترنتی لباس مدیسه محصولاتی که در دسته بندی پوشاک و اکسسوری ها دارد را از برترین برندهای جهان 
از قبیل
 GAP, H&M, Giordano, La Senza, Nike, Adidas, Oysho, Ray-Ban, Versace, Chanel, BVLGARI, Zara و …  به دست شما می‌رساند.

جالب است بدانید مدیسه با اینکه روی بسیاری از کلمات سخت مثل خرید اینترنتی لباس رتبه یک را در گوگل دارد باز هم از تبلیغات گوگل در این کلمات و عبارات کلیدی مشابه استفاده کرده است. و از این قضیه می توان فهمید مدیسه به هیچ وجه نمی خواهد جای خودش را به دیگر رقبای سر سختش مثل دیجی استایل بدهد. البته با توجه به ترافیک و رتبه الکسای ایران مدیسه بالاتر از دیجی استایل قرار دارد. 

مزایای فروشگاه اینترنتی مدیسه
رابط کاربری و تجربه کاربری حرفه ای
ثبت نام سریع و سفارش محصول
جست و جوی سریع در بین انواع مدل ها و برندها
دسته بندی مناسب محصولات
تضمین اصل بودن کالا
تضمین بهترین قیمت کلا
تامین کالا از برندهای مطرح دنیا
ارسال رایگان سفارش های بالای 100 هزار تومان
تخفیف های ویژه دوره ای روی بعضی از محصولات
تنوع در محصولات فروشگاه
تخفیف 35 هزار تومانی فقط با عضویت در سایت
داشتن اپلیکیشن موبایلی
نمایش تصاویر با کیفیت واقعی از محصولات
تضمین تست و پرو پوشاک
گارانتی بازگشت وجه در 7 روز
سئو قوی روی کلمات خیلی سخت
 

معایب فروشگاه اینترنتی مدیسه
قیمت بالای بعضی از محصولات
تخفیف های کم و محدود
کاهش سرعت ارسال سفارش ها
ارائه محتوای ضعیف در بخش بلاگ (ضعف در بازاریابی محتوا)
عدم نمایش صحیح سایت در موبایل..

   
 


مشتریان
پشتیبانی 24 ساعته
امکان پرداخت در محل
ارسال سریع
ضمانت اصالت کالا